sjunde juni


om min syster

idag kom hon in på skolan och jag känner mig gladare än när jag kom in på min. för hon förtjänar det här mer än någon annan och såklart var hon en av de tre bästa. för hon är sådan. hon är en av de bästa mest hela tiden och för mig är hon bäst och på första plats jämt. jag kan titta på henne och tänka att det är så fruktansvärt underbart att hon är min syster. att hon är min bästa halva. det är sommar ungefär var tredje dag nu och det ger henne små fräknar i hela ansiktet och skrattrynkor runt ögonen och jag tänker på hur axlarna åkt ner litegranna nu när det är varmare och nu när hon har träffat honom. och allt det där gör mig bubblig i kroppen för jag har för många gånger märkt att det bott ett svart litet moln där vid hjärtat ungefär och det gör ont i mig då. men hon liksom sätter den ena foten framför den andra ändå och gör saker för att nå något slags mål även om det skaver i henne under tiden och på vägen dit. och visst kan man älska någon så man tror man går i bitar, det vet ju jag. jag gör det hela tiden.

Kommentarer
Postat av: matilda

<3



åh, du är det finaste.

2010-06-08 @ 09:57:30
Postat av: Lee

åh herregud så fint skrivet. molly. skriver du någonsin något liknande om mig så kommer jag nog dö av finhet. du och din syster är så finast. <3

2010-06-09 @ 19:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0